Diplomatic Strategy Analysis for the Introduction of GMO in Argentina and Brazil

Authors

  • Luiz Gilberto Monclaro Mury Univ. Federal do Rio G. Sul

DOI:

https://doi.org/10.18568/1980-4865.72137-155

Keywords:

Transgênicos, Política Externa Corporativa, Negociação Baseada em Interesses

Abstract

This article compares the diplomatic strategy of a multinational company, active in the biotechnology sector, in two countries of South America: Argentina and Brazil. Applying the analytical tools proposed by the Institute for Trade and Commercial Diplomacy and Sarfati (2007): Corporate Foreign Policy - PEC, it is possible to observe that the strategies employed in each country were quite different, as the result.

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Author Biography

Luiz Gilberto Monclaro Mury, Univ. Federal do Rio G. Sul

Possui graduação em Economia pela UFRGS (1988), especialização em Marketing Internacional na European School of Business em Reutlingen, Alemanha (1997) e treinamento em Diplomacia Comercial pelo Institute for Trade and Commercial Diplomacy (2011). É mestre em Engenharia de Produção pela UFRGS (2000) e doutorando no Programa de Pós-Graduação em Estudos Estratégicos Internacionais da UFRGS. Teve experiência por vários anos com Negócios Internacionais, atuando nos seguintes temas: Global Sourcing e Desenvolvimento de Mercados

Published

2012-10-30

How to Cite

Mury, L. G. M. (2012). Diplomatic Strategy Analysis for the Introduction of GMO in Argentina and Brazil. Internext - International Business and Management Review, 7(2), 137–155. https://doi.org/10.18568/1980-4865.72137-155

Issue

Section

Article