Brand perception: an analysis of supermarket retail of Aracaju after acquisitions of international companies

Authors

  • Andréa Pinto Correia dos Santos Universidade Federal de Sergipe
  • Kleverton Melo de Carvalho Universidade Federal de Sergipe
  • Rosinadja Batista dos Santos Morato Faculdade de Administração e Negócios de Sergipe

DOI:

https://doi.org/10.18568/1980-4865.41130-150

Keywords:

Varejo, Branding, Brand Equity.

Abstract

The study under review proposes to investigate how three of the most important brand´s supermarket - representatives of multinational retailed - are perceived. In this article they will be named by P, W and C. Specifically, demanded up: identify the socioeconomics and psychograph customers in PDV and it´s influential´s areas at store; and investigate the perception of brands values of supermarkets under review. Through the method descriptive and quantitative, were applied some questionnaires in 288 costumers of the principals stores about the brands studied and their surroundings, using a probabilistic systematic sampling, looking for answer the constitutive hypotheses made in study. The data were analyzed with software SPSS help (Statistical Package for Social Sciences) and were applied in statistical tests: ANOVA, T-Student and Tukey, and Cluster Analysis. The result allows concluding that despite of consumers of the studied brands has in general similar characteristics, there some differences that may have directed strategies. About the aspect of brand equity (loyalty, memory/association and perceived quality), it is possible affirm that C brand stands out with better perception of its proximity aspects within the studied public.

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Author Biographies

Andréa Pinto Correia dos Santos, Universidade Federal de Sergipe

Graduanda em Administração.

Kleverton Melo de Carvalho, Universidade Federal de Sergipe

Possui graduação em Administração pelo Fundação Universidade Federal de Sergipe (1996) , especialização em Estratégia e Marketing Empresarial pela Universidade Tiradentes (1999) e mestrado em Administração pela Universidade Federal da Paraíba (2001) . Atualmente é professor assistente do Fundação Universidade Federal de Sergipe.

Rosinadja Batista dos Santos Morato, Faculdade de Administração e Negócios de Sergipe

Possui graduação em Administração pela Universidade Federal de Sergipe (1998) e mestrado em Desenvolvimento e Meio Ambiente pela Universidade Federal de Sergipe (2003) e fez parte do Programa de Gestão Responsável para Sustentabilidade da Fundação Dom Cabral. Atualmente é professora da Faculldade de Administração e Negócios de Sergipe e Técnica de Nível Superior concursada do Banco do Estado de Sergipe, lotada na Superintência de Planejamento. Tem experiência na área de Administração, com ênfase em Pesquisa de Marketing, Política e Planejamento Governamentais, atuando principalmente nos seguintes temas: planejamento e marketing, empreendedorismo, ensino de administração e gestão socialmente responsável.

Published

2009-03-11

How to Cite

Santos, A. P. C. dos, Carvalho, K. M. de, & Morato, R. B. dos S. (2009). Brand perception: an analysis of supermarket retail of Aracaju after acquisitions of international companies. Internext - International Business and Management Review, 4(1), 130–150. https://doi.org/10.18568/1980-4865.41130-150

Issue

Section

Article